tiistai 9. joulukuuta 2014

i can't believe -17

Vuosi myöhemmin
Ashleyn näkökulma:

- Harry!! Lexi huusi ja juoksi Harryn perässä. 
- Hei rauhottukaa ettei satu mitää. Naurahdin. Harry hyppäsi vierelleni sohvalle ja sanoi Lexille:
- Tauko ja kuulit mitä siskos sano. 
- Laiska. Lexi mutisi. Minä yritin olla nauramatta, kun Harry katsoi minua hieman yllättyneenä. 
- Mitä nuori neiti sanoi? Harry kysyi.
- Nii että sä olet laiska. Lexi sanoi ja kikatti hieman. Minä katsoin Harryä ja hän virnisti. Pian Harry nousi -jälleen- sohvalta ja nosti Lexin syliinsä ja kutitti tätä. Lexi kiljui ja nauroi. Minäkin nauroin sohvalla, vaikka vain katsoin heidän touhua. Huomasin, että Harry kuiskasi Lexille jotain ja Lexi nyökkäsi. Pian Harry laski Lexin lattialle ja Lexi juoksi minun syliin. Hän katsoi minua hymyillen silmiin, mutta pian tuo ihana ja viaton hymy muuttui virnistykseksi. Harry hyppäsi viereeni ja pian olin Lexin sekä Harryn kutituksen kohteena. 
- Hei!! Lopettakaa!! Yritin sanoa naurun seasta. 

- Mennää jo!! Minä ja Lexi huusimme eteisestä Harrylle, joka oli jossain päin asuntoani. Kuulimme jostain jotai muminaa ja aloimme nauramaan. 
- No eiks meiän pitäny mennä? Harry kysyi hieman nauraen, kun tuli eteiseen.
- Eihän Lexiä ole vielä edes puettu. Hän sanoi osoittaen Lexin pitkää takkia ja hanskoja sekä pipoa ja kaulahuivia keskellä lattiaa. Lexi nauroi vain enemmän ja tottakai minuakin alkoi naurattamaan. Harry odotti hetken kunnes olimme rauhoittuneet ainakin hetkeksi. Hän nosti Lexin lattialta ja alkoi pukemaan tuolle kikattavalle pikku tytölle takkia. Ihmettelin hieman, kun Harry sai kuin saikin Lexille takin. Pipo ja hanskat olivat kumminkin liian haastava näköjään laittaa. Harry oli laittanut Lexin pipon väärinpäin ja hanskat oli huonosti laitettu. Naurahdin hieman, mutta laitoin ne kumminkin kunnolla ja kaulahuivin viimeiseksi. Itse otin takin naulakosta ja laitoin vielä kaulahuivin ja otin lapaset hyllyltä. Harry oli laittanut Lexille kengät jalkaan, kun itse vasta otin kenkäni esille. Pian olimme jo valmiita lähtemään. 
- Lunta! Lexi hihkaisi, kun pääsimme ulos. Harry otti kädestäni kiinni ja lähdimme kävelemään puistoa kohti, Lexin johdolla.

Puistossa oli jonkin verran porukkaa, mutten yhtään ihmettele sillä nythän oli lunta ja muutenki hyvä ilma. Lexi teki parin muun lapsen kanssa lumiukkoa. Katsoin Harryn kanssa Lexiä hymyillen. Pian Lexi juoksi meidän luokse penkeille.
- Kato mitä me tehtii. Hän sanoi hymyillen. 
- Joo me nähtii. Sanoin nauraen.
- Harry tuu munkaa leikkii. Lexi sanoi ja alkoi vetämään Harryä mukaan. Harry nousi penkiltä ja seurasi Lexiä, tai.. no  hänen oli pakko seurata sillä Lexi piti Harryn kädestä kiinni. Lexi ja Harry alkoivat tehdä jotain lumihevosta tai vastaavaa. Katsoin heitä hymyillen ja välillä hieman naurahtaen. 
- On sinulla ihana miesystävä. Kuulin jonkun sanovan vieretäni. Käännyin katsomaan viereeni ja siinä istui joku vähän vanhempi rouva. 
- Nii on. Sanoin hymyillen.
- Onko tuo teidän lapsi? Ja anteeksi kun utelen, mutta tuo on todella suloista. Rouva sanoi.
- Ei ei hän on minun pikkusiskoni ja ei mitään ainakin on juttu seuraa. Vastasin nauraen.
- Älä ikinä päästä irti tuosta miehestä. Rouva sanoi hetken päästä.
Käännyin katsomaan häntä kysyvästi.
- Hän näyttää tulevan toimeen lasten kanssa ja muutenkin näyttäää todella mukavalta. Hän selvensi. Nyökkäsin hymyillen. Juttelimme vielä hetken rouvan kanssa kunnes hänen piti lähteä. 

Katsoin kelloa ja päätin, että voisimme lähteä sillä alkaa jo hämärtää ja olemme olleet täällä jo aika kauan. Nousin penkiltä ja kävelin Harryn ja Lexin luo, jotka leikkivät lumisotaa.
- Eiköhän meki jo lähetä. Sanoin. 
- Ei vielä. Lexi väitti vastaan - taas kerran.
- Säki oot jo väsyny. Sanoin ja otin Harryä kädestä kiinni, kun tämä oli noussut. 
- Enkä ole. Lexi väitti. En välittänyt siitä vaan otin Lexiä kädestä kiinni ja nostin tytön ylös lumesta. Lexi pyysi Harry ottamaan tämän reppuselkään, mutta vain koska hän ei muuten lähtisi, epäilen että häntä väsytti. Kävelimme jonkin aikaa, kun katsoin Lexiä joka oli ollut hiljaa jo jonkin aikaa.
- Ai ei oo väsyny. Naurahdin, kun näin Lexin nukkuvan Harryn reppuselässä. Harryn naurahti. 
- Muute yks vanha rouva sano mulle että mä en saa ikinä päästää susta irti ja sä näytit Lexin kaa toai sulosilta. Sanoin hymyillen.
- No aattelitko totella? Harry kysyi hieman virnistäen.
- Voisin mä kai tän kerran. Sanoin.

Onneksi olimme pian perillä. Harry potki kenkänsä pois ja vei Lexin ensin olohuoneeseen ja laski tytön sohvalle varovasti. Harry riisui Lexien ulkovaatteet ja nosti tytön takaisin syliinsä ja lähti viemään Lexin nukkumaan. Itse otin omat ulkovaatteeni pois ja sitten kävin hakemassa olohuoneesta Lexin vaatteet ja vein ne eteiseen, naulakkoon. Kun menin takaisin olohuoneeseen Harry oli siellä jo. Menin istumaan miehenalun viereen ja tämä kietoi kätensä ympärilleni. Pussasin Harryä poskelle. 
- Mä rakastan sun. Mumisin, sillä olin itsekkin väsynyt.
- Mäki sua. Väsyttääks sua? Harry kysyi ja minä nyökkäsin. Harry nousi sohvalta ja minä nousin hänen perässään. Olin juuri lähdössä kävelemään omaan huoneeseeni, mutta Harry esti minua. Käännyin niin, että olin Harryn edessä. Katsoimme toisiamme silmiin ja minä nousin päkiöilleni ja Harry kurottautui hieman alemmas ja suuteli minua. 
- Mennää nukkuu. Harry kuiskasi suudelman jälkeen. Olin niin väsyyt etten jaksanut vastata, niin nyökkäsin vastaukseksi.
Harry nukkui pelkillä boksereilla ja minä nukuin Harryn yhdellä paidalla. Harry kietoi kätensä minun ympäri ja pussasi päälakeani ja mumisi hiuksiani vasten:
- Hyvää yötä. 
- Öitä. Mumisin takaisin ja nukahdin nopeasti Harryn viereen. 


// Tää oli vika luku.. mul loppu inspi ja nii.. mut me mietittii et voitais kirjottaa yks ficci enkuks?? Ja nyt ei välttämät tuu lukui pariin viikkoo ku meil on nyt koeviikko ja ens viikolki on kaikkee mut lomal yritetää olla aktiivisempii :) \\
xInka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti